Auttaako visualisointi myyntiä?

LinkedInissä on yllä oleva kysymys. Kommenttini.

Visualisointi auttaa ehdottomasti myynnissä – ja kaikessa muussakin. Aivot nimittäin toimivat kuvilla, siellä ei ole tekstiTV:tä. Mitä kirkkaampi kuva on, sitä suurempi henkinen voima eli tahto syntyy sen taakse. Kun mielikuviin lisätään vielä vahva tunne (innostus, intohimo, energia…) menee ihminen jopa ”läpi harmaan kiven”.

Kysymys on mentaalivalmennuksesta. ”Ennemmin tai myöhemmin olemme siellä missä ajatuksemmekin ovat.” Niin kauan kuin korkeushyppääjällä on mielessään rimakauhu, on hänen alitajuinen tavoitteensa epäonnistua. Ja näin tapahtuu. Mutta ajatus voi muuttua esim. ponnahdushetkellä, ja silloin hän voi päästä riman yli – kunhan fyysiset kyvyt riittävät siihen. Näistä henkisistä kyvyistä on aina kysymys, kun ihminen ns. ylittää itsensä.

Mieli ei ole vain aivoissa, se on koko kehossa – sen jokaisessa solussa. Tämä on helppo todistaa, kun muistelee omia innostumisen ja rakastumisen hetkiään. Tunne kihelmöi koko kehossa.

Edellä oleva liittyy omien voimavarojen valjastamiseen suoritusta varten. Myyntitilanteessa kirkas mielikuva ja vahva positiivinen tunne vaikuttaa myös asiakkaaseen. Huippumyyjät hallitsevat nämä keinot. Toisilla vaikuttamisen taito tuntuu olevan jopa syntymälahja. Mutta määrätietoiset myyjät tietävät, että samoja kykyjä voidaan myös oppia. Tästäkin löytynee jokaiselta omakohtaisia esimerkkejä, miten taitava myyjä ohjasi päätöksentekoamme – luonnollisesti faktoilla, mutta monissa tilanteissa enemmän persoonallaan, innostuksellaan ja mielikuvillaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *