RENTOUTUMINEN

Korona ja mm. etätyöskentely on lisännyt ihmisten yksinäisyyttä, ja stressiä syntyy monista muistakin asioista. Rentoutuminen on keino ja itsehoito, jolla voi vähentää stressiä ja myös yksinäisyyden aiheuttamaa henkistä painolastia.

Tutkimustulosten ja ihmisten omakohtaisten kokemusten mukaan määrätietoisella rentoutumisella saavutetaan:

  • suurempaa henkistä tasapainoa
  • pysyvämpää hyvän olon tunnetta
  • parempaa havaintokykyä itsensä ja muiden suhteen
  • suurempaa oppimiskykyä
  • lisää luovuutta ja intuitiota
  • enemmän suorituskykyä ja henkilökohtaista tuottavuutta (ilman stressiä)
  • vähemmän fyysisiä ja emotionaalisia jännitystiloja
  • verenpaineen laskua
  • levollisempaa nukkumista ja nopeampaa nukahtamista
  • vähentyvää halua nautintoaineiden käyttöön

KATSO TÄSTÄ ENSIN OHJEET ( A ),
jotta tiedät mitä harjoituksen alussa tehdään, harjoitus onnistuu ja hyöty on mahdollisimman suuri.

ILMAINEN SYVÄRENTOUTUMISEN HARJOITUS ( B ),
harjoituksessa vain kuunnellaan, mieluiten makuulla silmät kiinni ja kuulokkeet korvilla.

Tallenna itsellesi tämän sivun www -osoite, jotta voit rentoutua vaikka joka päivä ja saavuttaa yllä mainittuja hyötyjä. Voit myös jakaa vapaasti linkin kaikille kavereille ja työkavereille, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta, ja myös niille, jotka tarvitsisivat enemmän rentoutta tekemiseen ja elämiseen.

Katso ekonomiryhmän palautteet vastaavasta harjoituksesta.

Koetko yksinäisyyttä: lue blogi